18 december 2013

Att skriva en to-do-list


Jag har bestämt mig för en sak. Att såfort jag tänker på något, oavsett vad, som jag behöver komma ihåg, ska jag skriva ned det i min almanacka. Jag har nämligen gått och blivit glömsk. Kan tänka en sak som jag MÅSTE göra, och nästa sekund är det glömt. Idag har jag haft hundra tankar snurrandes i huvudet på samma gång, så på lunchen satt jag och skrev ned allt jag kom på (hade säkert glömt hälften innan jag började skriva). Nu har jag en to-do-list och allt känns så mycket bättre när jag får struktur och kan bocka av sakerna en efter en. Har hunnit med mycket ikväll så nu tänkte jag bara slappna av resten av kvällen och inte försöka tänka så mycket och oroa mig för att glömma något! 

Loke och jag har lagt oss i soffan, ljusen är tända och nu ska jag bara slappna av resten av kvällen! I morgon ska jag gå upp tidigt och färga håret innan jag börjar jobba. Om jag hinner tänkte jag även hämta paket! Har beställt en tallriksställning som jag längtar efter att få hem och piffa med! 

❤️

Inga kommentarer: